מה ניתן לעשות כאשר שוללים לכם את הרישיון?

ביליתם, שתיתם, היה כייף ומענג ואתם בדרך הביתה. אם תהיו חכמים וברשותכם רכב, תנו אותו לאדם שינהג לכם בחזרה הביתה. אם החלטתם לעשות את הטעות האיומה ולשבת בכיסא הנהג כאשר אתם בגילופין ומפוצצים באלכוהול, כדי שתחשבו שוב. ההשלכות יהיו כואבות.

מה לעשות אם שוללים לי את הרישיון? |

חשוב לדעת שבישראל קיימים כמה סוגי שלילת רישיון נהיגה: אחת היא פסילה בהחלטת בית משפט, שמוטלת במסגרת פסק דין על עבירות תנועה. זמן הפסילה תלוי בכמה גורמים הקשורים בעברו התעבורתי של הנהג.

סוג נוסף של פסילת רישיון הוא פסילה מטעם משרד הרישוי המוטלת על נהג הרכב לתקופה של 90 יום בעקבות צבירת 36 נקודות חובה בגין עברות תנועה שביצע. 

השלישית היא פסילה אותה מעניק קצין משטרה במקום ללא משפט – לתקופות של 30, 60 או 90 יום עקב ביצוע עבירת תנועה המצביעה על מסוכנות מצד הנהג. עבירות של נהיגה בשכרות, תאונת דרכים שגרמה נזק או נחבל אדם, ותאונת דרכים קטלנית יהיו קריטריונים חשובים בהחלטת הקצין.

כיצד ניתן להימנע מנהיגה תחת סמים? |

מאמצים רבים הושקעו בתחום המניעה שהיו עד עכשיו שטחיים ופחות יסודיים והחלטיים ולרוב התקיימו תוכניות חינוכיות שלא זכו להערכה. פעולות שנעשו למניעת נהיגה תחת השפעת סמים מסתמכות על חינוך ועל מודעות לעבירה והרתעה דרך אכיפה קפדנית של משטרת ישראל.

אודות לאור ירוק שמביאה בדרכי קודש את נושא בטיחות בדרכים לציבור ולתקשורת ומגבירה בעצמה את ערנות האזרחים בפושעי הכבישים, על ידי יזומות מבורכות המתחדשות כל העת ועוזרות לציבור ולמשטרה לטפל בתופעות מקוללות אלו.

איך אוכל לדעת שאני בהשפעת סמים? |

שיכור, בהגדרתו, בהתאם לסעיף פקודת התעבורה הוא מי ששותה משקה משכר בעת נהיגה או בעת שהוא ממונה על הרכב, אף שאינו נוהג כלל. מי שבגופו מצוי סם מסוכן או תוצר חילוף חומרים של סם מסוכן שאותו ניתן לזהות בבדיקת שתן. מי שבגופו מצוי אלכוהול בריכוז הגבוה מהריכוז שקבע שר התחבורה, בהתייעצות עם גורמים בכנסת שמומחים בנושאים אלו.

 

Main Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ספות נפתחות למיטה – שוכרים דירה? קבלו פתרון לחוסר במקום
אחרי שבדקתם וראיתם לא מעט דירות, בשעה טובה בחרתם את הדירה הנכונה לכם? אם כך, ברור שאתם צריכים להתמודד...
קרא עוד »
אפר 29, 2022
האם יש סיכונים בלקיחת אבקות חלבון?
נטילת תוספי תזונה הם טרנד עכשווי ופופולארי ביותר. ניתן לומר שבהמלצת רופא חשוב לצרוך את התוספים...
קרא עוד »
יונ 24, 2020
מנעולן בבאר שבע
מציאת מנעולן בבאר שבע הוא לא סיפור קשה מידי אך הוא כן דורש תשומת לב לכמה פרטים חשובים. במאמר זה נברר,...
קרא עוד »
פבר 10, 2021