טיפוס הרים בחו"ל – מה צריך להביא?

יש ישראלים שנוסעים לחו"ל בשביל לעשות סקי בהרים, יש כאלה שנוסעים בשביל לרוץ מרתון, אחרים נוסעים בשביל אתרי צלילה, ויש מי שנוסע לחו"ל בשביל לטפס על הרים. 

זה לא נשמע מוזר שכן בישראל אין הרבה הרים גבוהים ומשמעותיים לטפס עליהם, ומן הסתם בחו"ל, במדינות שונות, אפשר למצוא הרבה יותר הרים גבוהים ומאתגרים, אז למה להסתפק בטיפוס על הרים קטנים אם אפשר לייצר אתגר הרבה משמעותי ורציני באמצעות הר כזה או אחר, במדינה אחרת?

צריך לומר, כל הנושא של טיפוס הרים בחו"ל הוא יחסית חדש. עד לפני שנים לא רבות כל הנושא של טיפוס הרים בישראל לא היה נפוץ, בעיקר בגלל שלא היתה מודעות, לא היו כלים ללמוד טיפוס ולהתאמן בתחום. החל משנות השמונים-תשעים גם כל הנושא של נסיעות לחו"ל לנופש או לדברים אחרים, הפך להיות נפוץ יותר, על כן אנחנו יכולים למצוא גם יותר סוכנויות ומקומות שמציעים טיולים אל יעדים בהם אפשר לטפס הרים או לחילופין, ישראלים שמארגנים טיולים כאלה באופן עצמאי. 

אחת השאלות שנשאלות היא, מה בדיוק צריך לקחת מהארץ כשיוצאים למסע כזה. מצד אחד, ברור שיש צורך לקחת הרבה דברים, ציוד ואמצעים שונים, מצד שני, יכול להיות בעייתי להוציא הכל מהארץ, יש דברים שאולי אפשר לקנות בחו"ל. 

נתחיל מהציוד עצמו, רצוי לקחת דברים בהם משתמשים בזמן הטיפוס, בין אם זה בגלל שאתם רגילים לציוד שלכם ובין אם זה בשביל להימנע ממצב שאתם מגיעים אל היעד ומגלים שאין שם את החפצים, אין את מה שאתם אוהבים או שיש אבל ברמה נמוכה. 

מבחינת לבוש, רצוי כמובן להביא בגדים חמים, אטומים לגשם, בגדים שיתאימו למזג האוויר. קחו בחשבון שהפרשי הגבוה מחד ומזג האוויר השורר באותם מקומות בדרך כלל, מחייבים בגדים חמים. 

מבחינת תרופות ועזרה ראשונה, יש לצאת עם דברים בסיסיים ודברים שאתם לוקחים באופן אישי, את השאר תוכלו בוודאי לרכוש במקום. 

לגבי מזון, מוטב לא להביא מהארץ אלא אם מדובר בדברים שלא יתקלקלו במהלך הזמן. 

אולי יעניין אותך גם טיפוס לקילימנג'רו

Main Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שליטה באמנות המתנות לראש השנה לעובדים
ראש השנה, המציין את ראש השנה היהודי, הוא זמן של הרהור, התחדשות וחגיגה. עבור עסקים, זה מהווה הזדמנות...
קרא עוד »
אוג 18, 2023
חנויות רהיטים מומלצות בצפון
הנכם נמצאים בסיום השלב של העיצוב והלבשה של הבית שלכם. עכשיו אתם בוודאי מרימים גבה ושואלים את עצמכם –...
קרא עוד »
פבר 03, 2020
פתרונות לכיבוי אש – מקומות שמומלץ לרכוש אותם
כיום, כמעט בכל בית ישנה מערכת כיבוי אש מסויימת שמטרתה היא כמובן לתת פתרון יעיל ומהיר לכל התרחשות...
קרא עוד »
ספט 17, 2019